O lokomotywach słów kilka

Jednym z najbardziej wygodnych oraz szybkich metod poruszania się na znaczne dystanse jest kolej. Kiedyś obsługiwana przez lokomotywy na parę a dziś przez pojazdy elektryczne bądź spalinowe. Zamiana lokomotywy na elektryczną wiąże się z wynalezieniem motoru elektrycznego i rozwoju sieci przesyłowej. Tenże pojazd zwyczajnie był prostszy w użyciu niż klasyczny na parę. Nie było konieczności wożenia ze sobą ogromnej ilości opału a także wody bez jakiej lokomotywa nie zdołałaby poprawnie funkcjonować.

Odkrycie silnika elektrycznego w roku około 1800 pozwoliło na rozwiązanie problemu z którym borykała się droga żelazna, to znaczy dostarczenia właściwej ilości wody na trasie .

Ciekawią Cię informacje na prezentowany temat? To bardzo dobrze, ponieważ mamy pełny wpis (magicplay.pl/), który zawiera tylko informacje, których teraz potrzebujesz.

Pozwoliło to również na stworzenie nowego wariantu transportu miejskiego, tak zwanego tramwaju elektrycznego, jaki zamienił romantyczny ale mało efektywny tramwaj konny. Popychany on jest za pomocą silnika elektrycznego czyli maszyny która energię elektryczną zamienia na energię mechaniczną. Paliwo a więc prąd elektryczny może zostać dostarczany do silnika na wiele sposobów, dla przykładu przy pomocy różnego typu akumulatorów czy z sieci energetycznej przy pomocy przewodu.

Tramwaj bądź pociąg elektryczny korzystają z tej drugiej metody.

Ciekawych informacji zasięgniesz po przejściu na witrynę, która ma wciągające dane na ten temat – będą one na pewno godne zainteresowania.

Energia elektryczna dostarczana jest przez przewód.

silnik

Źródło: http://www.sxc.hu/

Przesyłają ją między innymi odbieraki prądu, a więc urządzenia o różnej konstrukcji które zarazem przesyłają energię elektryczną do silnika i zapewniają posuwanie się pojazdu bez przerw w dostawie energii. W zależności od tego o którym pojeździe mowa, odbieraki prądu posiadają rozmaity kształt. Wynika to również z technologii jaka była użyta. Łatwo odbieraki prądu zidentyfikować po kształcie – te starszej generacji posiadają wygląd zespolonych trójkątów, natomiast te nowoczesne to połowa trójkąta. Można je zobaczyć na .

Największym kłopotem sprzętów zasilanych prądem w tym tramwajów oraz pociągów jest gwałtowny niekontrolowany wzrost napięcia w sieci, dla przykładu przez uderzenie gromu w trakcję elektryczną. By ochronić podłączony do obwodu napęd elektryczny stosuje się tak zwane wyłączniki silnikowe – . Są to narzędzia które w określonych warunkach komputerowo odłączają napęd od sieci zapobiegając w ów sposób jego popsuciu.

Komentarze |0|

*

Legenda *) Pola oznaczone gwiazdką są wymagane
**) Możesz używać tych znaczników i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
Kategoria: Bez kategorii
Tagi: , ,