Na czym polega integracja sensoryczna? Jakimi metodami się ją przeprowadza?

Terapia integracji sensorycznej ma postać ukierunkowanej zabawy, w jakiej mały człowiek z chęcią uczestniczy i wie, że jest w stanie wpływać na zajęcia wspólnie z terapeutą. W czasie takich zajęć nie naucza się dziecka konkretnych umiejętności, podstawowy cel terapii skupia się na poprawieniu integracji między zmysłami układu nerwowego. Dzięki tej metodzie terapeuta może stymulować zmysły dziecka, jak również usprawnić tego typu dziedziny, jak motoryka duża albo koordynacja wzrokowo-ruchowa.

bawiące sie dzieci

Autor: Brisbane City Council
Źródło: http://www.flickr.com
Rolą takiej terapii jest dostarczenie dziecku, podczas tej aktywności ruchowej, w pełni kontrolowanej przez terapeutę ilości bodźców sensorycznych. Powoduje to w konsekwencji poprawę integracji bodźców, które dochodzą do dziecka jednocześnie z otoczenia, jak również z jego ciała. Osoba zawiadująca terapią przy używania właściwych technik jest w stanie wyeliminować i ograniczyć niepożądane bodźce obecne przy nadwrażliwościach sensorycznych. Może też dostarczyć silne bodźce, co jest bardzo korzystne przy podwrażliwościach systemów sensorycznych.

Przeczytaj ponadto inne wiadomości dotyczące takiej tematyki. Kliknij tutaj oraz zobacz więcej w treści (https://e-sentiell.com/pol_m_Bizuteria-Srebrna_Bizuteria-dla-dzieci_Kolczyki-466.html) tej sprawy. To również bardzo Cię zaabsorbuje!

Nie ma schematów powtarzanych ćwiczeń, ale ciągle poddaje się analizie sposób zachowania dziecka, dzięki czemu możemy dobrać oraz zmieniać ćwiczenia w ten sposób, aby dziecko było w stanie odpowiadać na nie wciąż bardziej zaawansowanymi reakcjami adaptacyjnymi. Terapia taka ma miejsce w miejscu specjalnie do tego przystosowanym. W terapii stosuje się specjalistyczny sprzęt takiego rodzaju jak podwieszane platformy, hamaki albo trampoliny. Używane się także różne materiały do stymulacji dotykowej, wzrokowej, węchowej oraz smakowej. Osoba prowadząca zajęcia polegając na własnej wiedzy, może dostosować stopień trudności zadań oraz ćwiczeń do poziomu możliwości dziecka, jak również obecnego nastroju.

Ćwiczenia tego typu nie mogą być ani proste, ani za trudne. Ciągłe balansowanie na takiej granicy, ulepsza organizację ośrodkowego układu nerwowego i jest w stanie wpływać na zmianę zachowania w sferze motorycznej jak również emocjonalnej. To poprawia funkcje językowe oraz poznawcze, a z pewnością przejawia się dobrą efektywnością uczenia się. Podczas terapii postępy dziecka są monitorowane przez wykonywanie różnego rodzaju testów, jak też przez obserwację zmian zachowania.

Opublikowany tekst Ci się podoba? To odwiedź serwis, a odnajdziesz większą ilość zbliżonych tematycznie danych, które także będą interesujące.

Każdy terapeuta musi być odpowiednio przygotowany, pomaga w tym integracja sensoryczna.